REZUM- ambulantná operácia prostaty

REZUM je ambulantný zákrok, ktorý je minimálne invazívny a realizuje sa v lokálnej anestézii. Technológia REZUM bola vyvinutá spoločnosťou Boston Scientific a úspešne sa používa v medzinárodnej praxi na liečbu zväčšenej prostaty.

Pri lokálnej anestézii sa do močovej trubice vloží tenký katéter, cez ktorý sa vstrekujú parné injekcie v intervaloch. Počet liečebných cyklov vodnou parou závisí od veľkosti prostaty. Sterilná para je aplikovaná do postihnutého tkaniva prostaty.

Keď sa para kondenzuje, uvoľní sa tepelná energia, ktorá vedie k odumretiu prostatických buniek, ktoré sa neskôr vymočia. Počas prirodzeného procesu hojenia pacient vymočí mŕtve bunky a následne sa objem prostaty zmenší, prestane tlačiť na močovú rúru (obštrukcia) a príznaky BPH sa zmiernia.

Technológia REZUM je podstatne efektívnejšia liečba ako liekmi a je alternatíva k chirurgickému zákroku.

Benígna hyperplázia prostaty (BPH) vedie k zväčšeniu prostaty u približne 50 % mužov vo veku menej ako 60 rokov a až 90 % mužov vo veku 85 rokov.

Zväčšená prostata môže tlačiť na močovú trubicu, znížiť prietok moču z močového mechúra, v niektorých prípadoch spôsobuje úplnú obštrukciu močových ciest.

Medzi príznaky BPH patrí:
• časté močenie
• nepravidelný prúd
• nutkanie
• slabý prúd
• tlak pri močení
• nočné močenie

Necítite sa na veľký chirurgický zákrok, ale odmietate užívať lieky?

Liečba aplikáciou vodnej pary je miniinvazívny zákrok, ktorý zmierni príznaky BPH u mužov so zväčšenou prostatou a zároveň nemá nežiadúci účinok na sexuálnu funkciu.

Viditeľný rozdiel
Liečba aplikáciou vodnej pary využíva tepelnú energiu vodnej pary.

Údaje o bezpečnosti zákroku z klinických štúdií sú priaznivé a preukázali zmiernenie príznakov BPH. Liečebný cyklus trvá 9 sekúnd.

Sterilná para je aplikovaná do postihnutého tkaniva prostaty. Keď sa para kondenzuje späť do tepelného skupenstva, uvoľní sa tepelná energia, ktorá vedie k odumretiu prostatických buniek.

Počas prirodzeného procesu hojenia mŕtve bunky pacient vymočí a následne sa objem prostaty zmenší, prestane tlačiť na močovú trubicu (obštrukcia), príznaky BPH sa zmiernia.

U väčšiny pacientov sa príznaky zmiernia do dvoch týždňov po zákroku, maximálny účinok nastáva do troch mesiacov. Reakcia pacientov na zákrok sa môže líšiť.

Tento ambulantný zákrok nie je hradený poisťovňami, cena zákroku je 2 800 eur, je potrebné sa na zákrok objednať vopred.

Sme jediné pracovisko na východnom Slovensku, ktoré tuto operáciu vykonáva.

V pripadne záujmu a konzultáciu nás kontaktujte pomocou formulára.

Mám záujem o konzultáciu: